Wat willen we bereiken?
De Bereikbaarheidsstrategie heeft lijnen uitgezet om de bereikbaarheid van onze gemeente voor alle modaliteiten te garanderen. Dit is vertaald in maatregelen voor de infrastructuur gericht op doorstroming en veiligheid binnen de randvoorwaarde van leefbaarheid. Waar mogelijk worden deze maatregelen gekoppeld aan de onderhoudsprogrammering voor een kosteneffectieve inzet van middelen. Een stad waarin we vlot, comfortabel, veilig en duurzaam van A naar B ons kunnen verplaatsen waarbij we voorzieningen bereikbaar houden voor iedereen. |
---|
Indicator | Nulmeting | Doelstelling 2024 | Ambitie 2026 |
---|---|---|---|
Aantallen fietsers | 100 | 103 | 105 |
Bron:data iVRI's | |||
Verkeersveiligheid: Onze ambitie is om het aantal verkeersongevallen op het gemeentelijke wegennet te reduceren. Dit drukken we uit in aantal verkeersongevallen/verkeersslachtoffers per 1000 inwoners (index). | 5,1 | 5,0 | 4,8 |
Bron:ongevallencijfers | |||
reistijden auto: d.m.v. floating car data geven we inzicht in de toe-of afname van reistijden op het wegennet, zowel per wegvak als in geheel (index). | 100 | 100 | 100 |
Bron:FCD |
Wat gaan we er voor doen?
Kleinschalige verkeersmaatregelen in kernen en wijken | |
Opstellen van een gemeentebrede mobiliteitsvisie | |
Realisatie snelfietsroute Zaltbommel | |
Uitwerken maatregelen snelfietsroute Eindhoven (voor Bossche deel) | |
Uitwerken fietsmaatregelen in het kader van fietsnetwerk 3.0 | |
Monitoring verkeer, data op orde en doorontwikkeling iVRI's | |
Uitwerkingsstudie Oostelijke Gemeentedelen en Rondweg De Groote Wielen in relatie tot de Planuitwerking MIRT A2 | |
Aanpak onveilige locaties op basis van risicoanalyse |